krabicka
ramecek

Jaké krabičky pro mě?

Programy HUBNUTÍ
6 000 kJ – jídelníček pro ženy nižší a drobnější postavy, pro ženy starší s redukčními záměry s nízkou úrovní pohybové aktivity (průměrné hodnoty  jednotlivých živin – bílkoviny  80g, sacharidy 150-170g a tuky do 50g - v jednotlivé dny se může mírně lišit)
8 000 kJ – jídelníček pro ženy vyšší a robustnější postavy s redukčními záměry, pro ženy aktivnější a pro muže s redukčními záměry s nízkou úrovní pohybové aktivity (průměrné hodnoty jednotlivých živin – bílkoviny 90-100g, sacharidy 210-230g a tuky do 70g - v jednotlivé dny se může mírně lišit)

Pozn.: Pro muže vyšší postavy nebo pro muže aktivnější připravujeme program 10 000 kJ - momentálně doporučujeme využít program 8 000 kJ, ale nad jeho rámec si ještě dát jedno další jídlo ve dni - tj. extra oběd nebo ještě lépe svačinu před a po pohybové aktivitě.

Metabolismus – trocha teorie:
Potřeba energie se skládá z bazálního metabolismu, výdeje energie na svalovou práci, postprandiální termogenezi (energie spotřebovaná na transport, uložení a vyloučení přijatých živin), případně potřeby pro růst, těhotenství a laktaci. Uvádí se v kilojoulech - kJ nebo kilokaloriích – kcal. (1 kcal = 4,184 kJ)

Bazální metabolismus = BMR (bazal metabolic rate) neboli základní energetická potřeba představuje při obvyklé fyzické zátěži největší část energetického výdeje. Jeho výše souvisí s netukovou tělesnou hmotou. U mužů bývá o 10% vyšší než u žen. Spočítá se buď podle speciálních vzorců, kterými disponují poradci pro výživu, nebo tzv. nepřímou kalorimetrií na specializovaných pracovištích.

Kdo dlouhodobě přijímá potravu pod tímto bazálním metabolismem, přispívá k vytvoření nerovnováhy v klíčových regulačních systémech, k tzv. zpomalení metabolismu a částečně i k nedostatečné výživě. Lidé, kteří toto delší dobu provozují, přichází velmi často s psychickými problémy (protože mozek nemá dost energie pro fungování), obvykle doprovázenými zejména u žen problémy hormonálními.
Je třeba si říci, že tento bazální metabolismus je třeba navyšovat dle toho, jaký životní styl vedeme – tj. zda pracujeme psychicky – sedavé zaměstnání, nebo naopak velmi intenzívně fyzicky, jak trávíme volný čas, zda sportujeme. Pro výpočet Vaší osobní energetické potřeby je třeba kontaktovat poradce pro výživu, který zohlední uvedené a ještě další faktory a zpracuje vám pro Vás optimální energetický příjem.






rightMenuLogin0
email
heslo


rightMenuCeny0

rightMenuObjednavka0

rightMenuAction0

rightMenuAktualniJidelnicek0



ramecek

copyright 2011-2020 krabickuj.cz